dinsdag 23 februari 2016

De rugzak van Cosmas Bronsgeest

Cosmas Bronsgeest is 46 jaar en sinds enkele jaren een trouwe gast van Hotel Gürgaletsch. Hij is vader van 2 kinderen, barst van de creativiteit en levenslust, heeft een eigen bedrijf en neemt het leven zoals het komt. Intussen is hij al voor de 5de  keer bij ons op vakantie en het wordt tijd eens wat meer aandacht te besteden aan zijn rugzak en de inhoud daarvan. Zijn motto is .. Genieten.

Dit is Cosmas. Een ruwe bolster met een blanke pit ...

Hoe zijn jij en je rugzak in Hotel Gürgaletsch terecht gekomen?
Voor de ontwikkeling van mijn kinderen vond ik het tijd worden dat ze zichzelf gingen vermaken, ipv dat ze vermaakt werden. Na jaren op vermaak vakanties te zijn geweest, kon ik na mijn scheiding zelf de vakanties invullen. Na een zoektoch op het www ben ik bij Alpina / Gurgaletsch beland.
Kinderen waren zeer sceptisch. Pappa, hebben ze daar een zwembad? Hebben ze daar een disco? Wat moeten we daar doen?
Na de vakantie vroegen mijn kinderen of we volgend jaar weer gingen. Dit was hun gaafste vakantie ooit.

Met wie ga je het liefst op pad?
Vanuit Gurgaletsch loop ik meestal alleen, of met een groep vanuit het hotel, bijvoorbeeld met Frank als gids. Soms komen er mensen op mijn pad, maar ben qua lopen een solist. Ik kan niet snel lopen, en mag soms graag op een plek zijn. Een zijn met de natuur, de kracht van de bergen voelen, de wind, de geur, Ik heb niet het verlangen een bepaalde bergtop te bereiken, en ook niet om heel ver te lopen.

Wat heb je weleens heel erg gemist in de rugzak?
Mijn zakmes, die vergeet ik wel eens mee te nemen. Om een appeltje te schillen enzo …

Wat zit er tijdens een wandeling in je  rugzak?
Water, proviand (boterhammen, chocolade, snoepjes, stukje worst) extra thermo t-shirts, zonnebrand,.

Op welke reizen heeft jouw rugzak je al mogen begeleiden?
Noord Amerika, Yellowstone Park.  Nationaal Park Gesäuse in Oostenrijk, Reuzegebergte Polen, alle wandelvakanties in Graubunden, en veel wandelingen in Nederland.

Is er een plek waar jij en je rugzak graag nog eens naartoe zou willen gaan?
Voorlopig blijf ik naar Tschiertschen gaan, daar voel ik mij thuis. Ik wil graag zoveel mogelijk van de dunbevolkte gebieden op aarde bekijken.

Tijdens welke wandeling en wanneer zijn onderstaande foto`s  gemaakt?
Ik onthoud niet alle namen van de gebieden waar ik kom, ik weet ze wel zonder kaart te vinden en te lopen. Ik ben van het beleven, en niet topografisch georiënteerd. -Home is where the heart is-. Gelukkig weet Tobias wel waar de foto`s gemaakt zijn. Hij zal het er vast onder zetten.

Bij het Hochwang

De Urdensee. De lievelingsplek van Cosmas

Onderweg in het Naturpark Beverin

Wat een mooi stel

                           
                                   Wil je graag meer foto's van de omgeving zien? Klik dan hier 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten