vrijdag 26 augustus 2016

De rugzak van Leonore

Tijdens de eerste Alpennatuur week 2016 zagen we regelmatig een enorme rugzak uit het hotel vertrekken en later weer op de hoogste toppen opduiken. Pas toen we beter keken zagen we dat aan de voorkant één van onze gasten verborgen zat: Leonore van den Berg. Aan haar glimlach en wandeltempo, gecombineerd met fotografische tussenstopjes, was het al snel duidelijk dat deze rugzak haar absoluut niet hinderde. Zou er soms een hulpmotor in verborgen zitten? We zijn het haar gaan vragen.

Naam: Leonore van den Berg
Leeftijd: 33 jaar
Motto:Optimistisch de wereld in

Hoe zijn jij en je rugzak in hotel Gürgaletsch terecht gekomen?
Vorig jaar wilden mijn moeder en ik er graag even uit en vonden een advertentie van de treinreiswinkel. Even leek het dat er geen plek meer zou zijn, maar toen kwam het verlossende woord. In de laatste zomerse week Alpennatuur was een kamer vrij in het appartement waar ook hotelbioloog / natuurpresentator Kees en zijn echtgenote verbleven. Deze aanbieding van Tobias was fantastisch, heel leuk. En het was al snel duidelijk: ik wilde weer terug.

Hoe lang zijn jullie al samen?
In april 2016 heb ik mijn oude Lowe Alpine ingeruild voor deze 35 liter Kata fotorugzak. Eindelijk kan ik nu mijn camera en lenzen gemakkelijk meenemen.

Wat heb je helaas heel erg gemist in de rugzak?
Mijn lunchpakket tijdens een individuele tocht naar de top van de Gürgaletsch. De redding kwam letterlijk uit de rugzak. Noodrantsoenen als crackers zitten er altijd in en zo kwam ik zonder problemen weer beneden.

Wat zit er tijdens een wandeling in je rugzak?

Uiteraard mijn camera en lenzen. Maar ook een regenpak, zonnehoedje, zonnebril, zonnebrandcrème, een regenhoes om de rugzak droog te houden, heel veel eten, fruit en water.

Op welke reizen heeft je rugzak je al mogen begeleiden?
Een dagje Zeeland, een weekend Zuid-Limburg en natuurlijk deze vakantie in Zwitserland

Is er een plek waar jij en je rugzak graag nog eens naar toe willen?
1.    Een alpiene berghuttentocht
2.    Zwerftochten door Nederland
3.    Zuid-Afrika

Tijdens welke wandeling zijn onderstaande foto`s genomen?


Op de hangbrug onderin het dal
Op de terugweg vanaf het Joch kwamen we deze gemzen tegen
Over de drakenrug richting Gürgaletsch en Joch


Churwalden, wat een schitterende bloemen. Camera uit de rugzak en fotograferen maar.
Op mijn 33ste verjaardag! De top van de Schwarzhorn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten