woensdag 25 mei 2016

De rugzak van Xanne Cuppen

Naam: Xanne Cuppen
Leeftijd: 29 jaar
Motto: A smile is the prettiest thing you can wear.

Xanne werkt sinds vorig jaar September in Hotel Gürgaletsch en vanaf dag 1 was duidelijk dat ze een echte "powervrouw" is. Ze pakt alles aan en ook nieuwe ervaringen gaat ze niet uit de weg. Wandelingen begeleiden, buro werk, samen met Tobias werken aan de reclame. Ze kan het allemaal. Wij zijn blij dat we haar tot eind Oktober in het team hebben en ook daarna blijft ze in de buurt. Tschiertschen heeft haar hart gestolen en v.a december is zij samen met een goede vriendin de baas in het Eisbahnhüttli aan de piste boven Alpina.

Hoe zijn jij en je rugzak in Hotel Gürgaletsch hier terecht gekomen?
Anna en Tobias ken ik sinds de kleuterschool. Na de middelbare school is het contact tussen ons minder geworden. Gewoon pubers met andere interesse. Anna is enkele jaren later ook verdwenen in de bergen, daar waar Tobias ondertussen al zat. Maar wat ben ik blij dat Anna mij gevraagd had langs te komen. En blij dat ik daarop in ben gegaan.


Hoelang zijn jullie al samen?
Mijn rugzak heb ik afgelopen winter hier in Tschiertschen gekocht. Bij CentrAahl Sportshop midden in het dorp. Een schattig winkeltje waar ze naast sportkleding ook kleine decoraties verkopen en T-shirts laten bedrukken.


Wat heb je weleens heel erg gemist in de rugzak?
Afgelopen herfst ben ik voor een wandeling mijn lunch vergeten in te pakken. Gelukkig was ik met lieve mensen onderweg en kreeg ik genoeg boterhammetjes toegestopt. Maar oh wat was dat schrikken.


Wat zit er tijdens een wandeling in je  rugzak?
Water vind ik het belangrijkste. Dus een grote fles gaat altijd met me mee. En daarnaast natuurlijk: Eten ;) Mijn tas zit nooit helemaal vol omdat ik het prettig vind om mijn jas uit te kunnen doen als ik het té warm krijg. Die kan ik er dan mooi instoppen.


Op welke reizen heeft jouw rugzak je al mogen begeleiden?
De grootste reis was van Zwitserland terug naar Nederland om enkele weken later weer naar de bergen te gaan. Erg fijn dat ik mijn rugzak hip genoeg vind, zodat hij voor meerdere doeleinden gebruikt kan worden. In de trein en als handbagage. En ontzettend handig, mijn laptop past er precies in.


Is er een plek waar jij en je rugzak graag nog eens naartoe zou willen gaan?
Zuid Amerika… Thailand… Canada… Maar om mijn doelen nog even realistisch te houden heb ik voor de korte termijn Griekenland en Nederland op de planning staan. In Griekenland werkt een vriendin van mij. Haar ga ik bezoeken. Dat koppel ik aan een aantal dagen Nederland. Daarnaast heb ik doelen voor deze zomer. Daaronder vallen onder andere:


1.      Boven op de Gürgaletsch staan met zonsopkomst.
2.      Kamperen bij de Urdensee
3.      De Schwartzhorn
4.      De Alpstein


Tijdens welke wandelingen en wanneer zijn onderstaande foto`s  gemaakt?


In de afgelopen meivakantie tijdens een wandeling bij Haldenstein

Caumasee, Wat een heerlijk stukje paradijs in Zwitserland. 

Met Laura… De vitale Senioren week van afgelopen herfst 2015. Wat een gigantisch gezellige week was dat!! En wat hebben we met de gasten samen mooie plekken bezocht. 

Heb je spontaan zin gekregen in een vakantie in de Zwitserse Alpen? Kijk dan eens op onze website.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten